flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Господарським судом Дніпропетровської області затверджено Положення про забезпечення доступу до публічної інформації

            Господарський суд Дніпропетровської області повідомляє, що наказом голови суду від 18.01.2016 №1-О було затверджено Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у господарському суді Дніпропетровської області.

Крім цього, вказаним наказом визнано таким, що втратив чинність, наказ від 12.10.2011 №15-О «Про затвердження нової редакції Положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні господарського суду Дніпропетровської області»

ПОЛОЖЕННЯ про забезпечення доступу до публічної інформації у господарському суді Дніпропетровської області

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом голови
господарського суду
Дніпропетровської області
від 18.01.20161-О
 
     ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації
у господарському суді Дніпропетровської області
 
Розділ 1. Загальні положення
 
1.1.   Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у господарському суді Дніпропетровської області (далі – Суд).
 
1.2.    Визначення понять:
 
- запит на інформацію - це прохання особи чи групи осіб в усній чи письмовій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні Суду;
 
- електронний запит на інформацію – запит на інформацію у вигляді електронного документа;
 
- публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання Судом повноважень, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні Суду;
 
- запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;
 
- звернення громадян - викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
                     
- суб’єкт владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб’єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов’язковими для виконання.  
 
          1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації у Суді, здійснюється відповідно до положень Конституції України, Господарського процесуального кодексу України, законів України «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон), «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про доступ до судових рішень»,  «Про захист персональних даних», Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів  України від 26.11.2010 №30.
 
         1.4. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації, отриманої або створеної при здійсненні судочинства Судом, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, що регулюються спеціальними законами.
 
1.5. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність Суду організовують і забезпечують керівники самостійних структурних підрозділів апарату Суду.
 
         1.6. Суд не є розпорядником інформації за запитами на інформацію стосовно інформації інших органів влади України, органів влади інших держав, міжнародних організацій.
 
1.7.  Не належить до публічної інформації:
- інформація, що не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і її відображення та документування не передбачено чинним законодавством;
- внутрішньо-організаційна інформація, в тому числі внутрівідомча службова кореспонденція, розпорядження, доповідні та службові записки, рекомендації, проекти будь-яких документів тощо;
- інформація, що міститься в матеріалах судових справ;
- інформація, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних або потребує створення в інший спосіб.
 
         1.8. Інформація, що стосується розгляду конкретної справи, надається виключно учасникам судового процесу у відповідній справі.
 
1.9. Апарат Суду не виконує функції розпорядника щодо направлення запиту належному розпоряднику, на якого не поширюється дія Закону.
 
Розділ 2. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність Суду
 
2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується:
-   розміщенням публічної інформації на офіційному веб-сайті Суду в мережі Інтернет ( www.dp.arbitr.gov.ua  );
- розміщенням публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні Суду;
 - розміщенням публічної інформації в програмно-апаратному комплексі «інформаційний кіоск»;
- наданням інформації за запитами на інформацію;
- оприлюдненням публічної інформації в засобах масової інформації;
- присутністю запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у Суді.
 
2.2.  Інформація про діяльність Суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
 
2.3.  Публічна інформація про діяльність Суду надається у формі, визначеній законодавством. 
У випадку, якщо форма надання публічної інформації законодавством не передбачена, інформація надається запитувачу у тій самій формі, в якій оформлено запит, якщо запитувач не просить надати її в іншій формі. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі, інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в Суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається телефоном структурними підрозділами або уповноваженими посадовими особами.
Запити на інформацію по телефону здійснюються за номерами телефонів структурних підрозділів суду відповідно до напрямів їх діяльності.
 
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом.  
 
2.5. Особами, відповідальними за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у розпорядженні Суду, є керівники самостійних структурних підрозділів апарату Суду.
 
2.6. Надання публічної інформації про діяльність Суду запитувачам інформації на їх запит, а також розміщення вказаної інформації на веб-сайті Суду, інформаційному стенді в приміщенні суду та в програмно-апаратному комплексі «Інформаційний кіоск» забезпечують начальники відділів апарату Суду за такими напрямами діяльності:
 
2.6.1. Начальник відділу документального забезпечення (канцелярії):
- інформація довідкового характеру з Автоматизованої системи документообігу Суду (далі - АСД), а саме, інформація про рух судових справ, день, час і місце їх розгляду, стан розгляду справ на поточну дату (за письмовими запитами та усними запитами по телефону).
 
2.6.2. Начальник відділу інформаційно-технічного забезпечення:
- інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних Суду;
-  щодо технічних питань роботи АСД.
 
2.6.3. Начальник організаційно-кадрового відділу:
- інформація про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
- інформація щодо декларування доходів суддів та працівників апарату Суду, інші персональні дані та відомості з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації (посадова особа, інформація про яку надається, завчасно повідомляється про інформацію, що буде надана запитувачу і про адресата (запитувача) інформації (прізвище, ім’я, по батькові, адреса проживання запитувача, мета збору інформації про особу).
 
2.6.4. Начальник аналітично-статистичного відділу:
- інформація про статистичні дані щодо здійснення судочинства Судом, відображені у звітах, крім інформації, що віднесена до інформації з обмеженим доступом;
 
 2.6.5. Начальник господарського відділу:
 -  про матеріально-технічне забезпечення Суду, утримання, експлуатацію, ремонт, будівництво адміністративних будинків, обслуговування території;
- створення працівникам безпечних умов праці, забезпечення житлом; охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку;
- державні закупівлі, план державних закупівель.
 
2.6.6. Начальник відділу забезпечення роботи керівництва суду та зв’язків зі ЗМІ:
- про прийом громадян у Суді;
- щодо інших питань, які стосуються голови Суду, його заступників, керівника апарату, його заступника;
- інформація щодо системи оцінки якості роботи суду;
- питання комунікаційної діяльності Суду;
- інформація щодо суспільно-значимих рішень, прийнятих  Судом;
- інформація щодо засад використання автоматизованої системи документообігу Суду;
- інформація стосовно документів, що зберігаються в архіві Суду.
У разі відсутності керівників структурних підрозділів Суду розміщення інформації забезпечують особи, які виконують обов’язки керівників структурних підрозділів.
 
2.7.  Внутрішньо-організаційні акти індивідуальної дії Суду не підлягають оприлюдненню.
 
2.8.  Поширення персональних даних здійснюється у порядку та спосіб, що передбачені Законом України «Про захист персональних даних».
 
3. Надання публічної інформації про діяльність Суду
 
3.1. Оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації забезпечується відділом забезпечення роботи керівництва суду та зв’язків зі ЗМІ відповідно до вимог діючого законодавства України.
Порядок взаємодії Суду з представниками засобів масової інформації визначено у Додатку №1 до цього Положення.
 
3.2. Відділ інформаційно-технічного забезпечення Суду забезпечує оприлюднення на веб-сайті Суду інформації, підготовленої самостійними структурними підрозділами апарату Суду з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
 
3.3. Розміщенню на офіційному веб-сайті Суду підлягають:
1) інформація про діяльність Суду;
2)  правила внутрішнього трудового розпорядку;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду;
4) дані судової статистики, крім інформації, що віднесена до інформації з обмеженим доступом;
5) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;
6) форма для електронного інформаційного запиту на отримання публічної інформації;
7) звіти, в тому числі щодо результатів розгляду запитів на інформацію;
8) система оцінки якості роботи суду;
9) питання комунікаційної діяльності Суду;
10) інформація щодо суспільно-значимих рішень, прийнятих Судом;
11) державні закупівлі, план державних закупівель;
12) Правила поведінки громадян (відвідувачів) у будівлі господарського суду Дніпропетровської області;
13) Порядок взаємодії Суду з засобами масової інформації;
14) зразки заяв;
15) банківські реквізити для сплати судових витрат;
16) списки справ, призначених до розгляду;
17) засади використання автоматизованої системи документообігу Суду;
18) інформація щодо виконання вимог Закону України «Про очищення влади»;
19) інші відомості про діяльність Суду, які належать до публічної інформації.
 
3.4.  Рішення Суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».
 
3.5.  У приміщенні Суду на інформаційному стенді та в інформаційному кіоску розміщується така інформація:
1) про порядок роботи Суду, включаючи порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян з питань, пов’язаних з організацією діяльності Суду;
2)  порядок пропуску до приміщення Суду;
3) відомості про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в Суді;
4)   банківські реквізити для сплати судового збору;
5)  графік прийому громадян, представників юридичних осіб Головою Вищого господарського суду України та його заступниками, Головою Верховного Суду України та його заступниками, Головою Державної судової адміністрації України, головою суду та його заступниками;
6) телефон особи, яка забезпечує подання письмових запитів громадян з обмеженими фізичними можливостями;
7) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність Суду.
Порядок доступу осіб до приміщення Суду та правила поведінки відвідувачів Суду регулюються відповідними Правилами (Додаток №2).
3.6. Запитувач має право звернутися до Суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації, обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я, контактний телефон. Копія такого запиту надається особі, яка його подала.
 
Розділ 4. Порядок реєстрації, опрацювання запитів на інформацію та відповідей на них
           
 4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються відділом документального забезпечення (канцелярією) відповідно до Інструкції з діловодства у господарських судах України з урахуванням вимог цього Положення.
        
4.2. Запити на інформацію (у тому числі звернення громадян, що містять запити на інформацію) реєструються в АСД в  контрольній вхідній картці.
         
4.3. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції відділ документального забезпечення (канцелярія) відокремлює запити на інформацію і невідкладно передає їх голові Суду для накладення резолюції, з позначкою «запит щодо публічної інформації».
       
4.4. У випадках, коли запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямів діяльності Суду, відповідальними за надання відповідей на запит визначаються керівники усіх відповідних структурних підрозділів згідно з напрямами діяльності, визначеними пунктом 2.6 цього Положення.
За рішенням голови Суду відповідальним за надання відповіді на такий запит може бути визначено одного із керівників відповідних структурних підрозділів. У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше трьох робочих днів з дня отримання Судом запиту надати відповідальному виконавцю відповідні документи.
 
4.5.  Запит на інформацію з відповідною резолюцією голови Суду чи його заступника опрацьовується відділом документального забезпечення (канцелярією), після чого невідкладно передається виконавцю (виконавцям).
 
4.6.  Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації у відділі документального забезпечення (канцелярії).
 
4.7.  Запити на інформацію у вигляді електронного документа надсилаються на відповідну електронну адресу Судуinbox@dp.arbitr.gov.ua
 
4.8.  Прийом запитів на інформацію, що надіслані на електронну пошту Суду, здійснює начальник аналітично – статичного відділу, а в разі його відсутності головний спеціаліст цього ж відділу кожного робочого дня з 9 год. 00 хв. до 15 год. 00 хв.
          До 15 год. 30 хв. роздруковані на паперовому носії запити на інформацію, що надіслані на електронну пошту Суду, передаються до відділу документального забезпечення (канцелярії) для їх реєстрації та опрацювання у загальному порядку.
 
4.9. Відповіді на запит на інформацію, що надсилаються запитувачу інформації електронною поштою, роздруковуються на паперовому носії у двох примірниках, підписуються керівником відповідного структурного підрозділу або керівництвом суду та передаються з 9 год. 00 хв. до 15 год. 30 хв. до відділу документального забезпечення (канцелярії) для їх реєстрації та опрацювання в загальному порядку.
 
Перші примірники відповідей відділом документального забезпечення (канцелярією) до 16 год. 30 хв. передаються начальнику аналітично – статистичного відділу для надсилання запитувачам інформації з електронної пошти Суду, що зазначена в пункті 4.7. цього Положення. Другі примірники відповідей зберігаються для подальшого використання відповідно до номенклатури справ.  
 
 Розділ 5. Порядок надання інформації про діяльність Суду 
         
5.1. Відповідь на запит надається керівником відповідного  структурного підрозділу за його підписом або за підписом керівництва суду.
 
5.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса Суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
Відповідь на запит, що містить прохання надати інформацію з різних напрямків діяльності Суду, виконавцями якого визначено кілька осіб, а відповідальним за надання відповіді – одного з них, а також відповідь з відмовою в наданні інформації з підстав, передбачених пунктом 5.4. цього Положення, надається за підписом голови  Суду або керівника апарату Суду.
 
5.3.   У випадку якщо запитувана інформація про діяльність Суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.
 
5.4. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) якщо він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
3)  не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:
- ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
-  підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.
 
5.5.   Інформація на запит надається безкоштовно.
У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.
Розмір фактичних витрат визначається в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України.
При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
 
5.6.  Відповідь на запит на інформацію має надаватись не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту Судом.
          У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
 
5.7. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим. 
 
5.8.  У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних керівник самостійного структурного підрозділу, відповідальний за надання інформації за таким запитом, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку він повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.  
 
5.9.   У разі якщо запит, поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.
 
5.10. У разі надходження кореспонденції, що одночасно містить запит на інформацію, та заяви, клопотання, пропозиції тощо, оригінал такої кореспонденції розглядається за правилами, встановленими Законом, а його копія в частині інших питань - Законом України «Про звернення громадян». У разі надходження кореспонденції, яка містить вимогу про отримання інформації, але за своїм характером не є запитом на інформацію, така кореспонденція розглядається за правилами, встановленими Законом України «Про звернення громадян».
 
Додаток №1
до Положення
про забезпечення доступу
до публічної інформації
у господарському суді
Дніпропетровської області,
затвердженого наказом
голови суду від
18.01.2016 №1-О 
 
 
 
ПОРЯДОК
взаємодії господарського суду Дніпропетровської області з представниками засобів масової інформації
 
Цей порядок визначає особливості взаємодії господарського суду Дніпропетровської області (далі – Суд) із засобами масової інформації та журналістами.
 
1. Взаємодія господарського суду Дніпропетровської області з представниками вітчизняних та зарубіжних засобів масової інформації (ЗМІ) здійснюється відповідно до Конституції України, законів України „Про судоустрій і статус суддів”, „Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації”, „Про доступ до публічної інформації”, „Про інформацію”, „Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні”, „Про телебачення і радіомовлення”, „Про інформаційні агентства”, Положення про апарат господарського суду Дніпропетровської області та цього Порядку.
 
2. Організація роботи із взаємодії Суду з представниками ЗМІ здійснюється головним спеціалістом із забезпечення зв’язків з засобами масової інформації (прес-секретар).
 
3. Висвітлювати офіційну позицію від імені Суду, надавати спеціальні професійні коментарі щодо розгляду господарським судом Дніпропетровської області справ доручено судді-спікеру.
 
4. Відвідування судових засідань Суду представниками ЗМІ відбувається без попередньої акредитації за пред’явленням службового посвідчення, а представниками іноземних ЗМІ – за акредитаційною карткою, виданою у прес-службі Міністерства закордонних справ України, крім випадків проведення закритих судових засідань відповідно до процесуального законодавства.
 
5. Представники ЗМІ, як і інші учасники судового процесу та особи, присутні на відкритому судовому засіданні, можуть проводити в залі судового засідання фотозйомку, відео- та аудіо запис з використання портативних відео- та аудіо технічних засобів без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень встановлених законом.
 
6. Трансляція судового засідання здійснюється з дозволу суду. Проведення в залі судового засідання фотозйомки, відеозапису, а також трансляція судового засідання повинні здійснюватися без створення перешкод у веденні засідання та здійсненні учасниками судового процесу їхніх процесуальних прав.
 
7. Представники ЗМІ, присутні на судовому засіданні, мають дотримуватися загальних правил поведінки у судовому засіданні, вимог процесуального законодавства, не порушувати права інших осіб, не заважати здійсненню правосуддя.
 
8. Списки представників ЗМІ, які висловили бажання бути присутніми на відповідному заході, складаються на основі телефонних, письмових, надісланих електронною поштою заявок із зазначенням імен та прізвищ представників ЗМІ, які вони представляють.
 
9. Інформування представників ЗМІ про заходи, які проводитиме Суд (прес-конференції, семінари,  «круглі столи», дні відкритих дверей тощо) відбувається шляхом завчасного розміщення на офіційному веб-сайті Суду прес-анонсів.
 
10. Організаційне сприяння виконанню представниками ЗМІ професійних обов’язків та забезпечення їх інформаційними матеріалами на захід, що відбувається, здійснює прес-секретар Суду.
 
11. Висвітлення діяльності Суду у ЗМІ відбувається також шляхом розсилання прес-секретарем повідомлень у друковані та електронні ЗМІ, на радіо та телебачення.
 
12. Відповіді на інформаційні запити ЗМІ залежно від їх характеру і складності (інформація відкрита чи з обмеженим доступом) можуть надаватися керівником апарату Суду, відділом забезпечення роботи керівництва суду та зв’язків зі ЗМІ в усній формі на усні запити журналістів та в письмовій формі на письмові запити керівництва редакції.
 
 
 
 
 
 
Додаток №2
до Положення
про забезпечення доступу
до публічної інформації
у господарському суді
Дніпропетровської області,
затвердженого наказом голови
суду від  18.01.2016 №1-О
 
 
 
ПРАВИЛА
поведінки громадян (відвідувачів) у будівлі
господарського суду Дніпропетровської області
 
1. Загальні положення
 
1.1. Правила поведінки громадян (відвідувачів) у будівлі господарського суду Дніпропетровської області (далі – Правила) визначають норми поведінки громадян (відвідувачів) у будівлі господарського суду Дніпропетровської області (далі – суд).
 
1.2. Правила  розроблені  у відповідності з нормами  законодавства, що регулюють процедуру відправлення  правосуддя судами на території України, а також іншими нормативно-правовими актами з метою:
- забезпечення  умов  реалізації конституційного права  громадян та юридичних осіб на судовий захист;
- забезпечення безпеки громадян при відвідуванні суду, а також безпеки суддів і працівників апарату суду;
- дотримання встановленого порядку у приміщеннях суду;
- для покращення організації роботи суду.
 
 1.3. Терміни, що використовуються у цих правилах:
 
- відвідувачем суду визнається будь-яка фізична особа, яка тимчасово знаходиться в будівлі суду (як учасник судового процесу, так і по своїй ініціативі, а також у зв’язку із виконанням службових обов’язків), для якої суд не є місцем постійної роботи;
 
- під будівлею суду розуміється частина будинку, в яких розташовані службові приміщення для розміщення в них суддів, працівників апарату суду та місця загального користування (коридори, холи, туалети, сходи, тощо);
 
- до службових приміщень суду відносяться службові кабінети суддів та працівників апарату суду, зали судових засідань, приміщення архіву тощо;
 
- установлений порядок у будинках і службових приміщеннях суду являє собою сукупність вимог законодавчих та правових актів України, що регламентують діяльність органів судової влади, порядок розгляду судових справ, діяльність суддів, працівників апарату суду, що не пов’язана з розглядом судових справ, правила поведінки осіб у суді.
 
1.4. Порядок у будинках і службових приміщеннях суду організовується керівництвом суду і забезпечується суддями та працівниками апарату суду.
1.5. Фіксування судового засідання за допомогою аудіо-, відео-, кіно-, фотоапаратури здійснюється в порядку, встановленому діючим законодавством.
1.6. Ці Правила розміщуються у будівлі господарського суду на видному та доступному для відвідувачів місці та на офіційному веб-сайті суду.
 
2. Порядок пропуску осіб до приміщення суду
 
2.1. До будівлі суду пропускаються:
- судді (судді у відставці, судді інших судів) та працівники апарату суду (інших судів) - за пред’явленням службового посвідчення;
- працівники правоохоронних органів, фельд’єгерської служби, спеціального зв’язку - за пред’явленням службового посвідчення;
- народні депутати діючого скликання – відповідно до ч.3 ст. 17 Закону України «Про статус народного депутата України»;
- особи, які беруть участь у судовому провадженні – за пред’явленням ухвали суду та документа, який засвідчує особу;
- особи, які прибули на відкриті судові засідання в якості вільних слухачів - за пред’явленням документа, який засвідчує особу;
- представники засобів масової інформації - за пред’явленням документа, що засвідчує особу (службового посвідчення);
- практиканти та інші особи, які залучаються до тимчасового виконання робіт у приміщенні суду, - згідно зі списком, затвердженим головою суду або керівником апарату суду, після пред’явлення документа, який засвідчує особу (внесення інструментів робітниками, які виконують поточні ремонти у будівлі суду, допускається лише у присутності начальника відділу господарського забезпечення).
 
            Дані про осіб, які прибули до будівлі суду, заносяться співробітниками служби охорони у журнал відвідувачів.
 
2.2. Пропуск осіб у приміщення суду здійснюється в робочі дні згідно зі встановленим у суді розпорядком роботи:
 
- з понеділка по четвер з 9:00 до 18:00;
- в п’ятницю та на передодні святкових і неробочих днів з 9:00 до 16:45.
 
Під час обідньої перерви з 13:00 до 13:45 пропуск осіб до будівлі суду заборонено (крім суддів суду та працівників апарату).
 
З 22.00 до 6.00 пропуск осіб до будівлі суду заборонено.
 
У вихідні, святкові та неробочі дні судді та працівники апарату суду пропускаються у приміщення суду за службовими посвідченнями.
 
2.3. Забороняється пропуск відвідувачів до будівлі суду:
- у стані сп’яніння, що ображає людську гідність і громадську мораль (алкогольного чи наркотичного);
- з тваринами;
- з легкозаймистими, вибухонебезпечними, радіоактивними та отруйними речовинами;
- з колюче-ріжучими предметами;
- з валізами, господарськими сумками, пакетами, розмір яких перевищує 45х35х15 см.
           
Для речей, які заборонено проносити до будівлі суду (валізи, господарські сумки, пакети, розмір яких перевищує 45х35х15см.), обладнано камери схову поряд із пунктом пропуску.
 
Відвідування будівлі суду громадянами для позапроцесуального спілкування з суддями та працівниками апарату суду з метою з’ясування позицій та перспектив розгляду конкретних справ, здійснення впливу на суддів та працівників апарату суду, отримання консультацій та порад у суддів та працівників апарату суду з питань здійснення правосуддя чи правових питань – є недопустимим.
 
2.4. Особи, які ухиляються від проходження встановленого порядку пропуску  до будівлі суду, перевірки паспортів або іншого документа, що посвідчує особу, до приміщення суду не допускаються.
 
3. Права та обов’язки відвідувачів суду
 
3.1. Відвідувачі суду мають право: 
- проходити в будівлю суду у встановлені дні та години;
- знаходитися  в залі судових засідань при розгляді судової справи в якості учасників  судового процесу, а також вільних слухачів, якщо судове засідання не являється закритим;
- знайомитися зі зразками судових документів і отримувати інформацію про дату і час розгляду судових справ, що знаходяться в провадженні  суду в порядку, передбаченому чинним законодавством;
- отримувати  процесуальні документи та подавати  до  суду  заяви, скарги та інші звернення в порядку, передбаченому чинним законодавством.
           
3.2. Відвідувачі  суду зобов’язані:
- пред’являти співробітникам служби охорони для перевірки паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
- дотримуватися  встановленого порядку діяльності суду і норм поведінки  в громадських місцях;
- до запрошення в залу  судового  засідання  знаходитися в місці, що вказується суддею, секретарем судового засідання або іншим  працівником апарату  суду, що забезпечує порядок в залах  судового засідання суду;
- залишати залу судового засідання на вимогу судді чи іншого відповідального працівника апарату суду;
- не перешкоджати  роботі судді та інших учасників процесу, проведенню судового розгляду питаннями, репліками без дозволу головуючого у справі, не допускати порушення громадського порядку;
- виконувати вимоги і розпорядження суддів, працівників апарату суду, що забезпечують встановлений порядок у залах судових засідань суду, не допускаючи проявів зневажливого відношення до них та відвідувачів суду;
- бережно відноситися до майна суду, дотримуватися чистоти та тиші в будівлі суду;
- не виносити з будівлі суду документи отримані для ознайомлення, а також майно суду;
- не вилучати друковану інформацію наявну на стендах суду, а також розміщувати на них будь-які оголошення. 
 
 
4. Відповідальність за порушення правил
 
4.1. У випадку порушення відвідувачами встановлених у суді Правил поведінки в будівлі суду голова суду, судді, працівники апарату суду мають право робити відвідувачам зауваження, а також вживати заходів до усунення (запобігання) порушень відповідно до наявних у них повноважень.
4.2. За порушення порядку під час судового засідання або за невиконання розпоряджень головуючого в судовому засіданні до відвідувачів застосовується попередження, а у разі повторного вчинення зазначених дій – видалення із зали судового засідання.
 4.3. За наявності в діях відвідувача суду ознак адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 1853 Кодексу України про адміністративні правопорушення «Прояв неповаги до суду», винна особа притягається до адміністративної відповідальності у встановленому законом порядку.